Aynı şeyleri yaparak farklı sonuçlar beklemek...

Piyasalar çok hızlı değişiyor. Verdiğiniz ürün veya hizmetin iyi kötü benzerleri piyasada çoğalıyor. Daha kârlı bir iş ve daha yaratıcı çözümler sunmak mı istiyorsunuz?

Eğitimlerimizi incelemenizi öneriyoruz. 
Einstein'ın da söylediği gibi aynı şeyleri yaparak farklı sonuçlar beklemek çılgınlıktır!

23
Firma
14776
CV
5
Eğitim
Blog
Rekabeti Anlamsız Kılmak Mümkün

Bundan bir yıl önce Baskı Mürekkepleri sektöründe faaliyet gösteren bir müşterimde Katma Değeri Yeniden Yaratma üzerine 2 günlük atölye çalışması yapıyorduk. Çalışmanın bir yerinde Satış olarak hatırladığım ekip, sektörün daralması, dünyanın Dijitalleşmesi, ve yeni yapıda yok olma tehlikesinin altını sıklıkla çizmeye başlamıştı.

 

Tartışmanın atölye çalışmasının önüne geçmesini istemediğimiz noktada şu örneği verdim:

Yine Baskı Mürekkepleri alanında faaliyet gösteren başka bir KOBİ müşterim Dijitalleşmeyi önceden okumuş ve ürün gamı veya hatta üretim hattında değişiklik yapmadan değeri nasıl yenilemeye karar vermişti. Birkaç haftalık değer yaratım atölyeleri sonrası yeni bir müşteri gamına karar verdiler.

 

Yeni müşteri ünlü deri çanta ve ayakkabı üreticisi Louise Vuitton’du. Hedefledikleri ürün ise UV Mürekkep.

 

Müşterinin talep ve isteklerini iyi dinleyen ayrıca ulaşmak istediği değere uygun bir ürün sunan KOBİ, katma değerli bir ürün ile çıkış yaptı. Hem de piyasada ortalama UV Mürekkebin bir ton fiyatına satıldığı seviyede sadece 50ml bir küçük tüp özel üretim UV Mürekkep satarak.

 

Bu satışa bakarak Louise Vuitton’un işten anlamadığını hiç düşünmeyeniz. Tam tersi, dünyanın en zor beğenen, marka değerine en çok önem veren, bu bağlamda çevrecilerin isyanlarına rağmen herhangi bir ürünü sezon sonunda yakıp ucuzlamasına ve marka değeri düşürmesine engel olan bir müşteriden söz ediyoruz.

 

50ml özel üretim UV Mürekkep ile en küçük bir Louise Vuitton cüzdanın satış fiyatı 1000Eu civarından da 2000Eu seviyesine çıkıyor. Ayrıca ürün kişiye özel hale geldiği için de hem hediye olarak değeri artıyor hem de kişi markaya daha da bağlanıyor. KOBİ mutlu, Louise Vuitton mutlu, nihai müşteri zaten mutlu.

 

Nasıl? İhracat gelirlerine bu kadar ihtiyaç duyduğumuz günlerde güzel bir örnek değil mi?

 

Tabii yine içimizden bazı arkadaşlar bir mürekkep üreticisinin deri giyim üreticisine yaptığı ve sektörden sektöre satış (B2B) için güzel bir örnek olsa da biz Louise Vuitton gibi lüks tüketici müşteri bulamayız diyebilir. O zaman Corning firması gibi sadece bildiğiniz işi yapın. Corning bir cam üreticisi olarak 165 yıldır cam ara girdisi ile otomotivden elektriğe, her sektöre inovatif ürünler sunuyor.

 

Özetle, katma değeri yenilemek, yepyeni müşteriler yaratmak, kârlılığı arttırmak mümkün. Bunun için müşteri ihtiyacını net anlamak, hatta müşterinin iyi ifade edemediği her bir alandan yepyeni bir değer yaratmak gerekir. Gerekli olan ilk şey bakış açısını değiştirmek.

 

Siz ilk adımı atmaya karar verin, biz deneyimlerimiz ile destek olalım.

Stratejik Kararlar
Değişim şart! Bununla beraber organizasyon büyüdükçe manevra kabiliyetinizi limitleyen faktörler daha da çok olacaktır. Bu durumda sadece bir hamleyi değil önünüzdeki bir kaç hamleyi hesaplamanız gerekecektir.